منتدى معهد الغد المشرق الأزهري
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أول معهد أزهري خاص للغات في جمهورية مصرالعربية

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات

أم أحمد
Eng.Rania Gomaa
Eman El serafi
ام ملك
moslemwriter
omar
هدي عبد الرحمن
om anas
omomar
twinsfat
14 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
twinsfat

twinsfat

الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 4:31 pm

السلام عليكم .
وجهة نظري في المعهد انه معهد ديني محترم و انا لما نقلت هنا التجمع كنت بدور علي مدرسة تكون نوعا ما قريبة من البيت علشان برضوا الأولاد ما يتبهدلوش. فسألت و استطلعت رأي ناس كتير وفي الآخر قررت اودية ازهر فقمت بزيارة المعهد و عملت جوله و اتفرجت عليه و بصراحه خرجت من عندهم و انا مستريحه للمكان دا و سألت كل اللي اعرفهم عن احسن المعاهد الأزهريه فقالولي لو عايزة تكملي ازهر مفيش غير الغد المشرق .. هو احسن كل المعاهد الموجودة لأنه اقدمهم و اصبح عندهم خبرة كبيرة في هذا المجال و بيعرفوا يديروا المعهد كويس .
انا ابني في سنه اولي ابتدائي لغات .اول سنه في المعهد.. شهادة حق المدرسين ممتازين انا حتي طلبت منهم نمر تليفوناتهم و بيردوا علي في اي استفسار بالنسبه للولد . و كمان اول ما اسأل في كراسة المتابعه واستفسر عن شئ يردوا عليا في نفس اليوم في الكراسة .. ربنا يبارك ليهم و هما فعلا بيهتموا بالأولاد. و انا طبعا باتابع زي كل الأمهات لازم كل يوم تحفظي القرآن و تراجعي مع ابنك بيتهيألي دا عادي وهو المفروض نعملة مع اولادنا .. وانا كنت خايفه في الأول من المدرسة لكن الحمد لله الولد بيتعود علي النظام دا وبيتهيألي بالكتير العام القادم هيكون اتعود علي النظام بتاع الأزهر.
أتمني اكون افدتك.
انا تحت امرك لو عايزة تسألي عن حاجه تانيه..
NYSMA

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين يناير 11, 2010 6:43 pm

twinsfat كتب:
السلام عليكم .
وجهة نظري في المعهد انه معهد ديني محترم و انا لما نقلت هنا التجمع كنت بدور علي مدرسة تكون نوعا ما قريبة من البيت علشان برضوا الأولاد ما يتبهدلوش. فسألت و استطلعت رأي ناس كتير وفي الآخر قررت اودية ازهر فقمت بزيارة المعهد و عملت جوله و اتفرجت عليه و بصراحه خرجت من عندهم و انا مستريحه للمكان دا و سألت كل اللي اعرفهم عن احسن المعاهد الأزهريه فقالولي لو عايزة تكملي ازهر مفيش غير الغد المشرق .. هو احسن كل المعاهد الموجودة لأنه اقدمهم و اصبح عندهم خبرة كبيرة في هذا المجال و بيعرفوا يديروا المعهد كويس .
انا ابني في سنه اولي ابتدائي لغات .اول سنه في المعهد.. شهادة حق المدرسين ممتازين انا حتي طلبت منهم نمر تليفوناتهم و بيردوا علي في اي استفسار بالنسبه للولد . و كمان اول ما اسأل في كراسة المتابعه واستفسر عن شئ يردوا عليا في نفس اليوم في الكراسة .. ربنا يبارك ليهم و هما فعلا بيهتموا بالأولاد. و انا طبعا باتابع زي كل الأمهات لازم كل يوم تحفظي القرآن و تراجعي مع ابنك بيتهيألي دا عادي وهو المفروض نعملة مع اولادنا .. وانا كنت خايفه في الأول من المدرسة لكن الحمد لله الولد بيتعود علي النظام دا وبيتهيألي بالكتير العام القادم هيكون اتعود علي النظام بتاع الأزهر.
أتمني اكون افدتك.
انا تحت امرك لو عايزة تسألي عن حاجه تانيه..

جزاكى الله كل الخير وربارك لكى فى ابنك

ممكن طيب استوضح منك بالنسبة لجودة تعليم اللغة هل بالمستوى الجيد و ACCENT أخباره ايه

وشكراً جزيلاً
twinsfat

twinsfat

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة يناير 15, 2010 3:21 pm

السلام عليكم
بالنسبه للغه انا ابني لغات الحمد لله .. المدرسين بيشرحوا بالانجليزى عادي و الأولاد بيتعودوا علي اسلوب المدرسة . و انا اعتقد انهم فعلا كويسين جدا في اللغه بيبان من نطق الأولاد في البيت و بعرف كمان مدي استيعابه للدرس اما براجع معاه و احل الواجبات .

اتمني اكون ساعدتك. شكرا
omniaraouf

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالأحد يناير 24, 2010 9:28 am

[انا ام يوسف احمد علاء 1h اول مرة افتح المنتدى من شهر, وسعيدة لانى من يوم ما ابنى دخل المدرسة لم اعرف له اى صديق و لم احضر له meeting هوه نمره 2 دايما كده مظلوم
NYSMA

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالأحد يناير 24, 2010 11:00 am

شكراً أتى الفاضلة

بارك الله فيك وذريتك
twinsfat

twinsfat

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين يناير 25, 2010 7:34 pm

السلام عليكم
اهلا بيكي يا ام يوسف و مرحبا بكي معنا في تجمع أولاد أولي ابتدائي. انا ابني في 1I .
انا تحت امرك في اي استفسار .
شكر جزيلا
أم سوسو وعبود

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء فبراير 23, 2010 1:42 pm

السلام عليكم أنا بنتى سميه فى فصل 1fويسعدنى التعرف عليكن والتواصل معكن
Ayah

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء فبراير 23, 2010 7:46 pm

[طبعا هيا فكرة ممتاز ة :وسوف تتيح لنا فرصة التواصل و تبادل الافكار المفيدة والهادفة ويسعدنى الانضمام اليكم انا إبنى فى k 1

Razz
twinsfat

twinsfat

مُساهمةموضوع: رد: الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات   الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء فبراير 23, 2010 8:56 pm

السلام عليكم
اهلا بك معنا يا ام سميه و ربنا يخليهالك و يحميها...... واهلا بآيه أيضا
أتمني لنا جميعا الافادة و لأولادنا.
شكرا جزيلا

الي من لديها ابن في اولي ابتدائي لغات
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» نتيجه الأمتحان
» تجمع أمهات أولي ابتدائي بنات
» محتاجة كتب سنة تانية ابتدائي لغاااااااااااات ياريت لو حد هنا يقدر يساعد؟!!